Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

ΣΤΗΝ KOYZINA

    Η σχέση μου με την κουζίνα ; Ούτε άσπρο ,ούτε μαύρο.Η πρώτη μου επαφή θυμάμαι ήταν ένα καλοκαίρι ,ήμουνα δεν ήμουνα 12 χρονών ,ήθελα να μαγειρέψω κριθαράκι για να κάνω έκπληξη στη μαμά μου όταν θα γυρνούσε από τη δουλειά.Στο σημείο της συνταγής που έλεγε "βάζουμε το λάδι να καεί και σοτάρουμε το κρεμμύδι" εγώ έβαλα το λάδι να καεί και περίμενα να καεί τόσο , ώσπου πήρε φωτιά η κατσαρόλα και για καλή μου τύχη δεν πήρε φωτιά το σπίτι.Το αποτέλεσμα  δεν ήταν φλαμπέ κριθαράκι αλλά εγκαύματα β΄βαθμού στο πρόσωπο ,στα χέρια ,στα πόδια στην προσπάθειά μου να βγάλω έξω την φλεγόμενη κατσαρόλα.Πολύ επεισοδιακή  η πρώτη μου απόπειρα γι΄ αυτό και τη θυμάμαι αν και έχουν περάσει τόοοοσα χρόνια.
   Αργότερα ως φοιτήτρια και για  λόγους επιβίωσης  εξασκήθηκα  στα μακαρόνια σε διάφορες παραλλαγές, στα αυγά ,στις πατάτες  άντε και καμιά σούπα.Εκεί που έπρεπε να βάλω τα δυνατά μου ήταν όταν έγινα μαμά.Καθημερινό μαγείρεμα με αγνά και υγιεινά υλικά.Αυτό μου χαλούσε κάθε πρόθεση  για δημιουργικότητα  και φαντασία.Για να μην πέσω στη ρουτίνα της καθημερινότητας από πολύ νωρίς εφάρμοσα τον εβδομαδιαίο προγραμματισμό .Το μενού βασισμένο στις αρχές της μεσογειακής  διατροφής με βόλεψε μια χαρά . Δυο φορές όσπρια, λαδερά ,δυο φορές ψάρια,μια ζυμαρικά ,μια κοτόπουλο και την Κυριακή στη μανούλα. Έτσι δε χρειάζεται κάθε μέρα να αναρωτιέμαι "τι θα φάμε σήμερα;"Βέβαια έχω και τα τυχερά μου.Στο εισαγόμενο φαγητό  από τη μαμά λέω πάντα ναι!
   Και έτσι κυλάει  ο χρόνος και  εγώ έχω την πολυτέλεια να  αυτοσχεδιάζω στην κουζίνα όποτε θέλω και όποτε  έχω έμπνευση.Όπως μια μέρα σαν και αυτή .Σήμερα λοιπόν το μενού περιλαμβάνει μαγειρίτσα με μανιτάρια.Ομολογώ πολύ νόστιμη  για τα δικά μου γούστα γι΄αυτό και θα τη μοιραστώ μαζί σας.
   Χρησιμοποίησα τεσσάρων ειδών μανιτάρια (πλευρώτους ,brown,τα κλασικά άσπρα,portobello).
   2 ματσάκια φρέσκα κρεμμυδάκια
   1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
   2 πράσα 
   1 ματσάκι άνηθο
   1 μαρούλι
   μισό ποτήρι λευκό κρασί
   χυμό ενός πορτοκαλιού
   αλάτι ,πιπέρι
   ελαιόλαδο
   αυγά και λεμόνια για το αυγολέμονο
Αφού καθάρισα τα μανιτάρια τα έκοψα κυβάκια  και τα έριξα στην κατσαρόλα σε καυτό λάδι.Αφού έβγαλαν τα υγρά τους ,έριξα τα κρεμυδάκια με τα πράσα ψιλοκομμένα  και το κρεμμύδι πολτοποιημένο.Τα άφησα 10-15 λεπτά με ανοιχτό καπάκι.Έσβησα με το κρασί,χυμό, αλάτι, πιπέρι.Συμπλήρωσα βραστό νερό περίπου 2 λίτρα. Τέλος έριξα ψιλοκομμένα το μαρούλι με τον άνηθο.Ολοκλήρωσα με αυγολέμονο και έτοιμη  η μαγειρίτσα.
   Περάστε από το σπίτι να δοκιμάσετε!



  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου