Τρίτη 20 Μαΐου 2014

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ...

  Εργασίες πρέπει να παραδωθούν,αποτελέσματα έρευνας να αξιολογηθούν,γιορτές να προετοιμαστούν,να προγραμματιστούν και να εκτελεστούν,εξετάσεις, χαρτούρα,εγγραφές,απολογισμός,σπίτι(...)παιδιά(...).  Τι κάνω όταν σε αυτά προκύπτουν  νέα δεδομένα;Τόσες ανοιχτά μέτωπα πώς να τα διαχειριστώ;Πόσα να αντέξω η γυναίκα;Μόνο στην ιδέα των διακοπών που πλησιάζουν παίρνω μια ανάσα ααααχ... και ξανά προς τη "δόξα" τραβώ.
   Λοιπόν σήμερα που έχω όρεξη θα σας πω πώς διαχειρίζομαι τα "πολλαπλά ερεθίσματα" με αργές σίγουρες και μελετημένες κινήσεις.Κάτι σαν να λέμε  "πέντε βήματα για να προλάβετε την κρίση πανικού"; ή "Εξι πράγματα που πρέπει να κάνετε για να μην πνιγείτε από το φόρτο εργασίας"; 
   Πρώτα κάνω στα γρήγορα ένα ξεσκαρτάρισμα.Χωρίζω αυτά που πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν από αυτά που μπορούν να γίνουν λίγο αργότερα.Παράδειγμα δεν γίνεται να μην μαγειρέψω.Εμένα θα φάνε! Όμως οι δουλειές του κήπου μπορούν να περιμένουν.Τι θα συμβεί;Το πολύ πολύ ο παράδεισος να γίνει ζούγκλα και......μαύρο φίδι που με έφαγε.Βέβαια πάλι εγώ θα τα κάνω  αλλά δε βαριέσαι.Κάνω πως δεν τα βλέπω.
    Στη συνέχεια αν δω πως  ακόμα βαραίνει η ζυγαριά σε αυτά που πρέπει να γίνουν,με πιάνει πανικός τρέχω γύρω γύρω στο δωμάτιο και  ουρλιάζω "δεν προλαβαίνω ,δεν προλαβαίνω,βοήθεια σώστε με"; Όχι! Γιατί πρώτον δε θα μου δώσει κανείς σημασία και δεύτερον γιατί  τέτοιες σπασμωδικές  κινήσεις καίνε τα εγκεφαλικά μου κύτταρα και μου σπαταλάνε πολύτιμο χρόνο.Αυτό που με βοηθάει είναι η αποστασιοποίηση.Βγαίνω από το πρόβλημα και βρίσκω τη λύση από ψηλά,απ΄τον Κορύλοβο,το Φαλακρό και το Παγγαίο μου κάνει.Κοιτάζω από μακριά και κινώ τα νήματα ως μαριονετίστας στο δικό μου έργο.Ξέρω  δεν είναι εύκολο αλλά βοηθάει.
   
     Για την επόμενη κίνηση βασική προϋπόθεση είναι η ικανότητα " κάνω ταυτόχρονα πολλά πράγματα μαζί". Νομίζω πως σε αυτό είμαστε καλές οι περισσότερες γυναίκες.Τέλος πάντων δε θα το αναλύσω αυτό εδώ,όμως εγώ μπορώ και αυτό κάνω.Μπορώ άλλα να γράφω στον υπολογιστή, άλλα να ακούω  και άλλα να σκέφτομαι.Ταυτόχρονα να υπαγορεύω την ορθογραφία του γιου μου,να μαγειρεύω και στο ενδιάμεσο πήγαινε έλα να συμμαζεύω γύρω μου.Στα δρομολόγια μεταξύ φροντιστηρίου,γυμναστηρίου και σεμιναρίου εκτελώ κοινωνικά καθήκοντα εκτέλεσης, επίσκεψης και τηλεφωνικής επικοινωνίας,καθώς και ψώνια ημέρας για την ομαλή λειτουργία της καθημερινότητας.Βέβαια αυτό είναι καλό και κακό ταυτόχρονα.Καλό γιατί επιμηκύνεται το εικοσιτετράωρο.Εικοσιτέσσερις ώρες μόνο η μέρα;Έλεος !Δεν προλαβαίνουμε!Για τους άντρες φτάνει.Μια δουλειά ,ένα αμάξι , έναν καφέ,τους περισσεύει χρόνος για έναν υπνάκο το μεσημέρι και για παρατηρήσεις το απόγευμα .Είναι όμως και κακό γιατί μόλις σε πάρουν μυρωδιά οι γύρω σου ότι μπορείς, σου φορτώνουν  άλλα τόσα.Και αν μάλιστα είσαι από αυτούς που δεν έχεις μάθει να λες ΟΧΙ την έβαψες! Λοιπόν ανακεφαλαιώνουμε.Αν έχεις  αυτήν την δυνατότητα την εφαρμόζεις, αν όχι προχωράμε στο επόμενο βήμα.
    Κάνω κάτι άλλο από τα προγραμματισμένα .Όχι μια επιπλέον δουλειά αγγαρεία ,αλλά κάτι που γουστάρω.Βρίσκοντας λίγο χρόνο για αυτήν τη δράση που λειτουργεί σαν αγχολυτικό, έρχονται οι ισορροπίες μέσα μου, καθαρίζει το μυαλό μου και γεμίζω ενέργεια.Αυτό μπορεί να είναι πλέξιμο ή κέντημα,ζωγραφική ή κηροπλαστική,καθάρισμα μπάνιου ή τακτοποίηση γραφείου,μια βόλτα με φίλους για χαλάρωση(εδώ βοηθάει λίγο τσιπουράκι) και πολλές δόσεις γέλιου.Κάντε ότι σας ευχαριστεί και σας κάνει να νίωθετε πιο καλά.
    Τέλος  συνηθίζω να μιλάω στον εαυτό μου του λέω και του ξαναλέω πως θα τα καταφέρω και πως όλα θα πάνε καλά.Προσοχή !Από μέσα σας!
  Σας έδωσα λοιπόν μετράω ...πέντε βήματα και ο  θεός βοηθός.Αν δεν τα έγραφα ούτε  και εγώ θα ήξερα τι  κάνω.Ήρθε η ώρα να βάλω τελεία,να μαζέψω τα χαρτιά μου,να ετοιμάσω φαγητό για αύριο,να κάνω δοκιμαστικό(ντύνω τον κακό λύκο για να βγει για κυνήγι),να τσεκάρω ,να μαζέψω ,να βάλω φωνές ,να γίνω κακιά,να πάρω παυσίπονο και καλή συνέχεια........!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου